Det har virkelig gått i et siden Sweatshop hadde premiere for snart to uker siden. Jeg har fått flere hundre meldinger av så mange flott mennesker at jeg blir helt rørt bare av å tenke på det. Fra kjente og ukjente. Den fineste meldingen jeg fikk var nok fra min kjære Sophie, dette blogginnlegget fikk meg faktisk til å gråte.

Totalt har serien fått over 200 000 visninger på Aftenposten.no og 150 000 på Aftonbladet.se. I tillegg har vi nesten 2 million visninger på Facebook- og Instagram trailerne. Sweatshop blir vist på Aplus.com, nettsiden til Ashton Kutcher og når han delte traileren på Facebook fikk den 600 000 visninger på et døgn. Framtiden i våre hender har også laget flere kampanje videoer og den mest sette er videoen som viser lønnsforskjellen mellom lederen for H&M og en tekstilarbeider i Bangladesh. Videoen har snart 800 000 visinger.

Jeg vil bare takke alle sammen som har vært med å dele serien. Sammen kan vi gjøre en forskjell. Vise de store kleskjedene at vi ikke aksepterer at tekstilarbeiderne tjener så lite at de såvidt overlever. Tekstilindustrien har blitt et tema som betyr mye for meg, så lenge arbeidsforholdene er som dette kommer jeg til å fortsette å kjempe for det helt til noe endrer seg kraftig. Det er godt å se at så mange blir så engasjerte, som har lyst til å være med å gjøre en forskjell og som blir forbanna over de store kleskjedene som ikke tar ansvar.
Jeg skal etterhvert dele behind the scenes materialet fra innspillingen av sesong 2 på bloggen. Jeg skal selvfølgelig holde dere oppdatert. Jeg avslutter innlegget med plakatene av Anniken og Frida som har hengt rundt omkring i hele Oslo den siste uken. Jeg må innrømme jeg var ganske stolt da jeg så disse plakatene, tenk at vår serie har blitt så stor? Det er helt utrolig å tenke på!

Aldri gi opp. Imponert over hva du får til bak kamera. Både stillbilder og opptak.
Du gir meg motivasjon til å finne frem kamera og knipse i vei.
Fortsett med det du gjør. Du er god på det.
Tusen tusen takk! <3